Úplný súhlas, musím ale uznať, že výsledok tejto ankety by mohol zaujímať kompetentných, aby riešili nezáujem ľudí o MHD, aj keď toto je stránka o MHD. Aj mňa často odrádza cestovný čas MHD, takže expresy by som uvítal, avšak ako uvádzaš, treba urobiť aj preferenciu.
Tato anketa nie je velmi stastne postavena, lebo 'diabol sa skryva v detailoch'. Ako hlasovanie o zruseni striedania letneho a zimneho casu, ked zrusenie ziskalo vyraznu prevahu, lenze uz nie je mozne dospiet k zhode, aky cas si teda nechame, pretoze poziadavky strednej Europy su pochopitelne ine ako napr. Spanielska.
Takze ak by realizacia zrychlenych spojov bola v hesle 'bez navysenia vozkm', t.j. napr. L93 nebude stat medzi Smolenickou a Zochovou (vsak je tam 94) alebo L84 medzi Alexyho a Patronkou (vsak je tam 83) alebo 50 medzi Tomasikovou a trhoviskom (vsak su tam elektricky) atd., tak by mohlo dojst k vyraznemu zhorseniu obsluhy na vynechanych zastavkach, prip. zvysenie poctu prestupov a uspora aj tak bude maximalne par minut.
Ak sa zase zacnu vynechavat jednotlive zastavky, tak v pohode, ale nie systemom ze kazda linka stoji v nejakom case niekde inde, lebo to si nikto nezapamata a bude to vo vysledku kontraproduktivne (mimochodom uz sme vsetky zastavky mohli mat na znamenie davno).
Takze ak hlasovat za zrychlene spoje, tak rovno aj s navrhom kde, ako a prip. na ukor coho. Aby vysledkom nadsenia zo zrychlovania neboli zrychlene spoje s 20-min. intervalom, na ktore sa nebude nikomu chciet cakat a popri nich bezne spoje s intervalom 15 minut, do ktorych sa vsetci nezmestia.
Napokon, prikladom zrychlenych spojov su primestske autobusy a pre vnutrobratislavske cesty si az na par vynimiek nejake zasadnejsie miesto nenasli.
V Budapešti to funguje napríklad tak, že je kmeňová linka, čo zastavuje na každej zastávke po svojej trase. Táto linka má aj svoju expresnú podobu s písmenom E za číslom, trasu má často identickú alebo len málo odlišnú od trasy klasickej linky. Sú tam aj iné princípy fungovania expresných liniek, ale tento konkrétny príklad najlepšie vystihuje to, čo píšeš ty.
Takéto niečo si kľudne viem predstaviť v Bratislave.
Príklad, 91 + 91E.
Kmeňová 91 nech zastavuje všade (aj na Rusovskej ceste) na svojej súčasnej trase cez Jarovce, 91E nech ide spod mosta so zastavením pri Auparku, ŽST Petržalka, Jasovská, možno Slnečnice a potom priamo po ceste I/2 až do Rusoviec, kde by prvýkrát zastavoval na Gerulate a potom už po Čunovo všade.
vidis, a zrovna taky pristup ze zrychlim autobus a zakladnu obsluhu vymetaca nechat na elektrickach sa mi nie velmi paci, radsej by som to videl opacne - elektrickam zastavky vyriedit a zrychlit ich a subecne autobusy nechat vymetat vsetky zastavky a pre tych co sa ponahlaju zabezpecovat navoz k rychlej elektricke....
Veď aj v Petržalke kedysi existovalo niečo podobne 47/127, 43/123 a expresné 117, 119, 120 išli presne po rovnakej trase v Petržalke ako "vymetáky" 43, 54/55, 21.
Prosím Vás, ja nerozumiem celej téme!!! Veď expresné linky existujú!!! Sú to čísla 21, 37, 59, 63, 91. Doplňte ma ak som niečo vynechal. O čom sa tu rozprávame? Ak ide len o to vyznačiť tieto linky písmenom "E" alebo červenou farbou ako za socíku to je úplne jedno. Čo sa týka niektorých doleuvedených príspevkov, okrem linky č. 59 ani jedna linka z hore uvedených nepremáva pozdĺž električkovej trate (s výnimkou krátkeho úseku linky č. 37). A spomenutá 59 pokiaľ viem naberá obrovské meškania na Račianskej. Za to však vynecháva centrum, takže je to v podstate špeciálna/špecifická linka zvážajúca študentov z Petržalky do Rače. Linky č. 21,37 a 91 sú zase linky smerujúce do odľahlých MČ Bratislavy.
Namiesto expresných liniek je podľa mňa dôležité pokračovať v budovaní BUS-pruhov.
Ideálne by bolo ich zriadiť na Šancovej, kde by bolo zároveň vhodné znížiť počet liniek, aby bol zaručený aspoň 2-minútový interval bez zhlukovania spojov...
To je legendárny zväzok, ale ja som mal radšej 61 gyors, ktorá okrem východiskovej a konečnej nemala žiadnu nácestnú zastávku a stále chodila nafullovaná...
Teraz budem riešiť len cestovný čas, lebo to ma viacero nadväzností, ale ak by existovala linka Vyšehradská - Lúčanka (nová zastávka) - Ľubovnianska - Bzovická - Ekon. univerzita - xxxx čiže opačný smer jazdy ako má 98 na Lúkach, tak cestovný čas z Lúk k Eko. univerzite by sa skrátil o 7-11 min, záleží z ktorej zastávky po trase budeme počítať. Všetci čo dnes cestujú z Lúk 98 priamo alebo s prestupom na 68, 96, 87, 88 by ju mohli využiť. Lebo aj dnes ak si porovnáme čas 90 a 98 zo Žehrianskej k Eko. tak je rozdiel 12 minút.
Jasné že áno! Pre mňa ke Bratislavská MHD už aj teraz veľmi atraktívna. V malom meste ldy bývam využijem taxík lebo je lacný a bicykel lebo nemáme veľké vzdialenosti v rámci mesta ale v Bratislave je už taxík veľmi drahý a pre bicykel priveľké vzdialenosti. Chodím len MHD!!! Peši nikdy.
Toto sú také zbytočné ankety. Samozrejme že by sa mi zlepšila doprava keby vznikli expresné linky ktoré by stáli tam kde potrebujem. A samozrejme že by sa mi nezlepšila keby tieto linky mňou používané zastávky vynechávali. Na to sa nedá odpovedať kým nie je konkrétny návrh.
Všeobecne ale mám za to, že zastavovanie na zastávkach je najmenší problém čo sa zdržaní týka a tak pre cestujúcich ako celok expresné linky (v zmysle vynechávania zastávok) skôr ublížia.
Potenciál vidím skôr vo väčšom využívaní obchvatu (prieťahu) verejnou dopravou. Autá dnes majú výrazne navrch na dlhších trasách, kde vedia expresne presjť z jedného konca na druhý, kym MHD vymetá sídliská. Tu by boli potrebné nové linky, využívajúce že sa tá infraštruktúra niekam pohla.
Jadran
Takéto niečo si kľudne viem predstaviť v Bratislave.
Príklad, 91 + 91E.
Kmeňová 91 nech zastavuje všade (aj na Rusovskej ceste) na svojej súčasnej trase cez Jarovce, 91E nech ide spod mosta so zastavením pri Auparku, ŽST Petržalka, Jasovská, možno Slnečnice a potom priamo po ceste I/2 až do Rusoviec, kde by prvýkrát zastavoval na Gerulate a potom už po Čunovo všade.
Len kto nám dá toľko vzkm naviac, že áno.