Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
K zastavovaniu na zastávkach a znamenia. Dnes som volal s Davidom Copperfieldom / iluzionista/ , že nech určite príde nabrať skúsenosti na Slovensko. Pýta sa, že o čo sa tu v Kocúrkove zas jedná? Nuž, mal som naozaj čo robiť , aby som toto vysvetlil. Teda platí:
1. Nikto z cestujúcich / vonku i dnu / nedal žiaden legálny signál na vystupovanie - nastupovania.
2. Spoj nestál na zastávke a predsa dodržal čas odchodu .
Sľúbil, že určite príde, toto číslo ešte nemá nacvičené. Máme sa na čo tešiť.😅
Reply on: Mike #13623:
Presne toto mi udiera do očí, viem ako fungujú ľudia dnes a neverím že sa naučia čítať predný transparent, oni vidia iba číslo 6 alebo 24. A keď viem ako ludia strečkujú už dnes na hasičskej pri L6 keď idú 2 za sebou z toho jedna na sihoť a druhá len po stanicu, potom na stanici nadávajú, ako je možné že nejdú na sihoť. Tak isto L24 na stanici, naskáču do toho čo príde skôr a na sihoti panikária. Preto by som tú L6 isto rozdelil na L6/L16, prípadne iba smer z rybárov do kubrej označil ako L16...
Dnes som isiel 4ku do Opatovej, na Zilinskej stala pani, dvere si neotvarala,ukazujem ak v tom pripade prstom na tlacidlo ale ona sa otacala a nechapala, tak som otvoril dvere ja. Pani sa ma spytala ze co mi ukazujete? Nuz reku aby ste si dvere sama otvorila! Ja som z dediny, mi povedala.... ideme dalej - Idete na stanicu? Ja sa spytam ci do Opatovej, ona nie,do Trencina! To ste na zlej strane cesty pani, musite ist na zastavku za autobusom na druhu stranu!!! Samozrejme mi sla popred bus a auto co ma obchadzalo este rukov zastavovala. Este som okno otvoril a vravim jej aby neutekala ze to prichadza 8 a jej pojde 24. Ked som siel z opatovej na Juh, oproti Magnoliiáko je ta zastavka kde sa mi toto prihodilo stala a cakala ta pani...a mozno tam stoji a caka este teraz....Poviete si ze toto bol extrem a ano beriem. Cestovny poriadok/grafikon, treba spravit jednoducho a pre ludi, nie pre nas maniakov a preto i ked autorov chvalim,v hlavach mate, keby som ja este robil na Utvare mobility Dopravneho referenta tak pod toto sa nepodpisem, z tohoto ludia nebudu ani doma a ani nadseny..ale tak este mladikov treba nechat realizovat a zberat skusenosti, o 20 rokov tu uz sice nebudem ale spomente si na mna potom ked uz budete mat iny pohlad na hoci aj autobusovy svet. 🙄
Reply on: draxter #13616:
Sme radi, že diskusia naďalej žije a toto sú tie otázky, ktoré sme očakávali a čiastočne boli zodpovedané aj na prezentácii v Hviezde (čoskoro bude zverejnený záznam), poďme si ich však odpovedať zaradom:

linka 2: pre "Sihoťárov" už nebude predstavovať základné spojenie s nemocnicou, keďže tohto spojenia sa ujmú linky 4, 11 a 24. To znamená, že 4/11 majú v špičke 15 minút, v sedle 30 minút, 24 štartuje po ôsmej hodine s intervalom 30 minút, tj. v rannej špičke aj v čase sedla bude zabezpečené spojenie s nemocnicou v počte 4 spoje za hodinu. Zastávka Za nemocnicou teda je príjemným bonusom, nie je však nevyhnutná - so zastávkou sa pôvodne počítalo, nateraz bol vyslovený nesúhlas od ODI, hľadá sa riešenie. Tu to asi tak poviem, že ešte chvíľku potrvá, kým vyspelé riešenia budú akceptované aj na Slovensku, nakoľko obehnúť autobus v zastávke je na Slovensku základné ľudské právo.

linka 23: nekonečne diskutovaná téma v tejto diskusii, preto asi nemá zmysel ju ďalej rozvíjať a obhajovať, nakoľko niektorých diskutujúcich nikdy nepresvedčíme. Na prezentácii bolo zodpovedaných 38 otázok, pomerne intenzívne začali prúdiť podnety aj na mailovú adresu, no vyslovene kritika na spojenie Sihoť - Východná sa zatiaľ neobjavila.

Zámostie -> Laugo: 7 rokov, od roku 2017 do 2023, jazdila zo Zámostia do Lauga počas pracovných dní linka 31 v počte dva spoje za deň, počas víkendov linka 27 v počte tri spoje za deň. Je toto skutočne lepšia ponuka, ako každú pol hodinu s prestupom? Ak trvám na priamom spojení s obchodným centrom, mám k dispozícii linku číslo 6 do ZOC Max. Prečo trváme na nákupe v Lidli na Bratislavskej, ak v Zámostí máme aj druhý Lidl, a to pri Old Herolde, ku ktorému bude premávať priama linka z celého Zámostia?

linka 1 na Juhu: bolo to vysvetľované v prezentácii, do 14:30 každú polhodinu, v ostatných časoch a počas víkendov od/k Ex Tatran.

linka 4 a Opatová: na základe čoho je tvrdené, že je ten interval totálne zbytočný a aj 60-minútovka je na linke 4 veľa? V súčasnosti ani nechodí do Kubrej (kde je kostol, škola), a spoje ráno premávajú v 15-minútových rozostupoch s nasledujúcimi frekvenciami, odchody z Majáka - 7:11 Saratovská 19,7 cest., 7:26 Saratovská 28,3 cest., 7:41 ZŠ Kubranská 35,2 cest., toto sú tie nízke frekvencie cestujúcich? Ak je niekde dopyt, prečo by sa to tam nemalo v rozumnej miere posilniť? V celodennom merítku ide o 5 spojov navyše, pričom ešte odpadne nutnosť viesť vložené spoje na ZŠ Potočná.

linka 4 a 11: spojenie k lekárom na Súvoze zostane zo zastávky Pred poľom, spojenie s dvoma lekármi Pod sokolicami zanikne, no vznikne spojenie so štyroma lekármi a denným stacionárom na Sihoti. Nedá sa vyhovieť všetkým, no vo výsledku by si viac cestujúcich malo polepšiť, než pohoršiť. A požiadavky občanov na spojenie Kubrice a Kubrej so Sihoťou napríklad tak, ako má aj Opatová v súčasnosti cez linku 4, sú za nás absolútne legitímne.

Spojenie k vlakom: Nalejme si prosím čistého vína a vráťme sa osem rokov dozadu na prezentáciu novej koncepcie MHD. Milan005 ako prezentujúci sám cestujúcim odporúčal, aby sa pri doprave k vlakom a od vlakov nebáli používať aj zastávku Obchodná akadémia, ktorá je v porovnateľnej pešej dostupnosti, ako cesta od nástupišťa vlakov na zastávky PAL. A my sa s týmto tvrdením absolútne stotožňuje a úplne s ním súhlasíme.
Reply on: Mike #13623:
Presne tak.
Potom pokojne môžeme považovať aj súčasné linky 1+22, 2+12, 3+13, 7+17, 23+28, 27+31 za jednu linku.
Tiež mám obavu, ako budú cestujúci zo Saratovskej vnímať L1, keď len vybrané spoje pôjdu na Saratovskú. Nebolo by dobré označiť ich 1s?
Čo sa týka L6, na Hasičskej nastúpia Sihoťári a pri Maxe bude autobusom znieť, ,,kam to ideme?!,,.
Dobre si pamätám na 2006 keď spoje L1 končili aj na AS a vždy na stanici v autobuse ostal niekto, čo chcel ísť do Kubrej.
Ale tento problém bol spočiatku aj na v r.2016 novej L4 keď každý druhý ,,a,, spoj končí na VÚO. Zvykli si, ale trvalo to dlho. Tiež L6 končiaca na stanici.
Po novom, aj po ,,zjednodušení,, je týchto pikošiek podobne.
Reply on: milan005 #13622:
Z profesionálneho hľadiska mi príde chyba linka 6. Že každý druhý spoj na Sihoť, alebo do Kubrej. Ale to je dosť rozdiel. Jedna linka môže mať zachádzky z konečnej niekam ďalej, alebo časť spojov po trase ukončených skôr. Prípadne niekde pred koncom nejakú odbočku / zachádzku z trasy u časti spojov. Ale nie vetvenie zhruba na polovici trasy na rôzne smery. Jedna vetva mala mať iné číslo.
Pocity z novej koncepcie sú zmiešané. Viacero ľudí, ktorých názor by som rád počul povedali že aký názor majú mať, keď čakali cestovný poriadok a ten zverejnený nebol.
Ja tiež naň v zvedavosti počkám.
Trochu ma zaskočili v porovnaní dve úderné heslá a realita:
H1: Posilnenie Východnej - čakal som viac.
H2: Zjednodušenie zložitého systému - tie linky sa dajú rátať tak a onak. Ale nech rátam ako rátam bude ich rovnako/podobne? A variácií trás na linkách taktiež dosť.
To ale nechcem vysloviť ako kritiku, Trenčín je jednoducho "taký" čiže v určitom zmysle to môže byť pochvala.
Ale nedával by som to potom do úderného hesla.
Reply on: TomoSK #13613:
Ak myslíš konzervatívcom z 80tych rokov mňa, nie je to tak (to sa neurážam 🙂 ).
Rozumiem že hybnosť cestujúcich sa posúva do neskorších hodín. Skôr som mal na mysli tým to, že napr. v r. 2005 išli spoje cez víkend po 20tej od gymnázia smer Juh:
20:09(8) 22(22) 37(11) 43(5)
21:10(8) 28(1)
22:13(5) 18(1)
To je všetko. A tiež aby som niektorých neuviedol do omylu toto nechcem vrátiť len chcem povedať že v súčasnosti je pravidelný 15 min. interval narušený len dvomi vecami a to:
- odskokom L1 o 2 min neskôr z pravidla v dobrom úmysle konkrétneho človeka, ktorý chcel aby bol po posune vlaku prípoj. Aj keď vtedy, keď to dotyčný spravil vlak prichádzal myslím "23" a L1 odchádzala "26" čo nebolo top.
V súčasnosti keď keď nejaké vlaky prídu o 20:14, 20:19, 20:21, 21:16, 21:20, 22:19 a zároveň aj prídu načas, môžu L1 v porovnaní s ostatnými večernými spojmi naplniť.
Pôvodne bola od vlaku určená L22 ktorá zo stanice začína a ide večer "40", tým že zo stanice začína ju ani 2 vlaky ktoré prídu načas "nepotrápia".
Taktiež podujatie ako "Príbehy z Trenčína", príp. iné výnimočné.
- ďalším miernym narušením bolo provizórne drahé a nie príliš systémové posilnenie MČ Západ vo večerných hodinách L13. Už som popísal ako by sa to dalo spraviť elegantnejšie.
Večernými spojmi chodím pomerne často a o ich preplnenosti nie že si dovolím pochybovať ale z vlastných ciest viem, že okrem výnimiek nie je.
Badám oslabenie večera v porovnaním spred 4 rokov.
Viem sa stotožniť s určitým posunom spojov z času medzi 5 a 6 do času 20 a 21 a pod. Určite to má niečo do seba.
Avšak dať sem fotografiu plnšieho večerného spoja...
Rovnako sem môžem dať fotku úplne prázdneho večerného spoja - nebude to pre mňa problém.
Ale obidve veci nemajú výpovednú hodnotu.
Ak si robím štatistiky obsadenosti, tak za rok a to už výpovednú hodnotu má!
Ak máte takú možnosť, môžete sem hodiť vyťaženosť spojov L1, 8, 11 a 22 v "a" po 20:00 napríklad od 2023/03 do 2023/02 v najplnšom mieste spoja. Bude to lepšie ako fotka.
Reply on: Michal Mazánik #13615:
Ja si, pri všetkej úcte, nedovolím kritizovať návrh po funkčnej stránke. Ale z estetickej stránky z toho osobne nemám dobrý pocit. 😅
Čo by pomohlo, hlavne aj tu diskutujúcim, je zverejnenie podkladov, z ktorých návrh vychádza. Najlepšie vo forme projektu alebo štúdie uskutočniteľnosti, ale isto aj surové dáta by boli prínosom.
A ešte si dovolím otázku, či už je spočítané, koľko to bude stáť km vo vzťahu k objemu súčasnej zmluvy s dopravcom.
Úprimne sa teším novej zmene niektorých liniek. Len aby to potom aj tak zostalo a nemenilo sa ako počasie. S jednou vecou /tak ako doteraz / však súhlasiť nemôžem a nikdy ani nebudem. Jedná sa o / otázka zo stránky TN/ Prečo majú byť všetky zastávky na znamenie?

Zavedenie všetkých zastávok na znamenie prinesie cestujúcim najmä skrátenie cestovného času, nakoľko autobusy MHD už nebudú musieť zbytočne zastavovať na zastávkach, ak nikto nenastupuje ani nevystupuje. Zastávky na znamenie zároveň prinesú aj zníženie hlučnosti pri rozbehu autobusov, čo určite ocenia najmä obyvatelia v nočných hodinách. Systém všetkých zastávok na znamenie na Slovensku funguje napríklad v mestách Bratislava, Košice alebo Nitra, aktuálne sa zavedenie všetkých zastávok na znamenie pripravuje tiež v Prahe.

Na prvý pohľad sa zdá, že však čo? Nuž, ale / a to sme sa už o tom riadne pohádali / :
- spoj musí odísť tak, ako bolo v grafikone naplánované. Takže , ak si ,,ušetril ,, nejaké minútky a nikoho ešte niet na nástupisku a nik nevystupuje tak vôbec nezastaví? Bol som tu ubezpečený, že vždy odíde podľa grafikonu.
- komunikačná povinnosť v autobusoch je stále na úrovni ticha, takže málo jazdiaci cestujúci, či cudzinci budú mať veľkú smolu.
- MHD nie je súťažou za koľko zvládne linku, či ušetrí paliva. Je tu pre verejnosť. A , dnes som zatiaľ ani v BA nezažil, že by všetky zastávky boli na znamenie. Poprosím prispievateľov z BA, či zas oní navrhovatelia tu verejne neklamú - je to tak? Už vopred avizujem, že prešľapy v tomto budú verejne prezentované.
Reply on: draxter #13616:
Som slepý....11 bez stanice? A cez Sihoť? To aké dáta potvrdili?
A tá linka 4: za ten interval, zbytočný 30 min v Opatovej....mohlo byť inde použité. Na linke 4 je aj 60 min veľa. Toto je ozaj pre mňa zle, Kubrica stratí spojenie k lekárom Pod Sokolicami, ani z vlaku sa nebude dať domov.

A linka 3/6, to je ono, takto to tam treba. Super.
Reply on: mrcheef #13614:
Zatiaľ z môjho pohľadu zle:
2 presmerovaná bez zastavenia pri zadnej bráne nemocnice - veľmi veľmi veľký prúser, táto linka aj dnes má žalostne čísla, po tomto bude hodná zrušenia, lebo Sihotar ňou už k nemocnici nepôjde.
Opatová - to posilnenie ako vážne? Pri toľkých PAL spojoch a vlakoch? A ešte vláčiť ľudí cez Kubru.
23 - Juh III stratil priame spojenie inde než na stanicu, viera v zásadný obrat znamená vstup do tej istej rieky. Stačí pozrieť akú vyťaženosť mala, keď jazdila do 22:10.
Neviem, kto pôjde na nákup zo Zamostia s prestupom. Môj otec už nie. Vyťahuje auto, veď napokon ani zastávky pri Lidli na Bratislavskej nie sú, tak ako má ísť na nákup s MHD?
Čo tá jednotka na Juhu I? Bez CP to nejde posúdiť.
Pozitíva: snáď CP, ale ten nemáme. Zatiaľ len úprava 1 na Sihoť. Inak som zatiaľ skôr sklamaný.
Viacerých z vás pravdepodobne zaujíma podoba novej koncepcie MHD, ale včera ste sa nemohli zúčastniť prezentácie. Preto dávam do pozornosti materiály, ktoré sú od dnes zverejnené na webe mesta: https://trencin.sk/aktuality/autobusy-kazdych-5-minut-pozrite-si-navrh-novej-koncepcie-mhd/

Včera prišlo odhadom (napriek tomu, že sme nepredstavovali CP) 50 - 60 ľudí, čo je vyššia účasť, než pri diskusii v roku 2016. Tým z vás, ktorí boli a prípadne nám aj kládli otázky ešte raz ďakujeme za naozaj slušnú, konštruktívnu a vecnú diskusiu. Ak si to správne pamätám, priamo v rámci diskusie bolo zodpovedaných viac ako 30 otázok.

Zároveň dávame do pozornosti niekoľko dátumov, ktoré takisto zrejme viacerých z vás zaujímajú:
- pondelok 27. mája 2024 – zverejnenie návrhu cestovných poriadkov,
- piatok 14. júna 2024 – ukončenie pripomienkovania návrhu novej koncepcie a cestovných poriadkov,
- nedeľa 1. septembra 2024 – plánované spustenie novej koncepcie MHD.

Záznam z prezentácie ešte musí prejsť postprodukciou, následne bude dostupný na webe mesta Trenčín a YouTube kanáli mesta.
Reply on: milan005 #13607:
Toto je kľúčom problému, ktorý podľa mňa Trenčín trápi, že niektorí ľudia nedokážu akceptovať to, že doba sa nejakým spôsobom mení a vyvíja. Stále sa tu hráme na to, že sú 80. roky a odvtedy sa absolútne nič nezmenilo ani z hľadiska jednotlivých odvetví ekonomiky, tak ani z hľadiska života ľudí.

Skvelým príkladom je vnímanie neuveriteľne skorej rannej špičky. V súčasnosti napríklad premáva linka 1 v kombinácii s linkou 22 v počte ŠTYRI spoje za hodinu už prakticky od 4:40, s odchodmi o 4:40, 5:00, 5:20, 5:40, 5:50, 6:00, čo znamená, že už od 5:40 dokonca prechádza do chvíľkovej desaťminútovky. Realita z počítadiel cestujúcich je taká, že s výnimkou dvoch návozov na pracovné zmeny na šiestu hodinu je maximálna obsadenosť tých autobusov v skutočne hustom špičkovom intervale na maximálnej hodnote 18 cestujúcich v autobuse, bežne sa však skôr pohybuje na úrovni 10-13 cestujúcich, čo vo voľnom preklade znamená, že v autobuse sú dokonca voľné celé dvojsedačky.

Naopak vo večerných hodinách (beriem do úvahy víkend) smerom z Gymnázia na Juh je to presne naopak, s výnimkou spojov linky 24 do zatvárajúceho sa OC Laugaricio tie počty cestujúcich vo vozidle začínajú na úrovni 14-16 cestujúcich a strieľajú až k 31-34 cestujúcim V PRIEMERE na vybraných spojoch, a to sú spoje s odchodmi 20:31 a 21:31 z Gymnázia, teda v čase, kedy by už mala byť "v meste púšť". Preto sa pýtam, na základe čoho sa tvrdí, že sa jedná o "vec vysnenú ale číselne nepodporenú"? Realitou roku 2024 je to, že čo viem ušetriť na neprimerane skorom začiatku rannej špičky, kedy vozím skutočne vzduch, viem preniesť do večerných hodín. Ale chápem, že pri súčasnom režime práce je najjednoduchšie začať ráno z ostra a postupne až do večera spoje uberať.

Nižšie pár príkladov z veci vysnenej, ale číselne nepodporenej, komentáre sú pri jednotlivých prílohách.
Reply on: Viko #13609:
ziadny adepti nechcu robit sofera autobusu a uz von koncom nie MHD. Existuje asi 3 tony roznych vyskumov, prieskumov, dotaznikov na vzorkach tisice respondentov z roznych kutov europy v roznom vekovom rozmedzi. Zaujem rapidne klesa, drahe vodicske preukazy, vysoke pokuty za banalne prehresky a nizke platy(v porovnani napriklad so skupinou C kde uz v dnesnej dobe si dokazes najst robotu po-pia) spolu s mizernymi benefitmi a nezaujmom mladych pracovat sposobuje ubytok ludi v doprave ako takej.
Samozrejme je to dlhodoba zalezitost a vsetci vieme ze to tak je, vodicov(akychkolvek) je nedostatok a stavat reformnu zalezitost na slovach " myslim si ze ... " ako napisal TomoSK dufajuc ze dlhodoby problem vyriesim smahom ruky je nanajvys diletantske alebo skorej nevidiace do problematiky. Pada a stoji to na soferoch a ci sa to niekomu paci alebo nie je to tak(vid. PB a vypovede). Pokial samozrejme takouto zmenou dopravca najde chybajucich vodicov ja budem len a len rad. Akurat musi najst dostatocny pocet pretoze ako uz napisal Milanko, su urcite turnusy ktore su oblubene z viacerych dovodov(druhe zamestnanie, dlhe volno atd...) u stavajucich vodicov a to je aj odpoved na otazku ci by nemal mat Transdev pretlak vodicov vdaka specifickym sluzbam. Odpoved je, nie nemal, ale ma stabilne jadro este z cias SAD a to je momentalne to hlavne. Za poslednych x-rokov si nepamatam situaciu ze by boli odrieknute spoje z dovodu nizkeho poctu zamestnancov(vynimajuc chorobne obdobie kedy to nieje mozne). Zmeny su pozitivne aj negativne, treba brat v potaz ale nasledky akejkolvek zmeny. Aj ked tu panuje nazor ze mestu moze byt jedno kolko ma dopravca vodicov a ze ma na to paky v podobe zmluvnych pokut, skuste toto povedat ludom cakajucich na zastavkach na autobus ktory nepride, ze vlastne mozu byt v klude, ze ich to nemusi zaujimat, ze mesto da pokutu dopravcovi a vsetko bude fajn. Len ten autobus jakosi nepride. Urcite sa potesia.
No práve pre toto, čo sa píše nižšie, som zvedavý na CP. Lebo ak niekto povie že bude linka AS- Kubrica c.40 (príklad), v intervale 30/30/30, rád by som videl nadväznosť na iné linky a tiež dôvod tohto delenia prípadnej dlhšej linky.
Rovnako je potrebné, aby lokality z vyšším podielom obyvateľov mali taký počet spojov, aby mali aj na výber. Lebo fakt Juh III a Zlatovce nemožno porovnať počtom spojov.
Rok 1989: po 22:00 premávajú
1,2,3,10 a 11 celotyzdenne. 5,6,8 a 21,22 končia v "a" po 21, v "x" po 22. Jazdí nočná linka X.
Rok 1997: po 22:00 premáva v "a" len linka 1, linky 2,5,21 končia o 21.
Reply on: Viko #13609:
Odporúčam spýtať sa vodičov na názor, ak máte predsudky pred staršími oslovte mladých, ešte stále sa dajú nájsť. A potom si urobíte názor ako chcú mladí robiť. A podľa mňa je problém úplne inde ako v dĺžke dnešnej zmeny, kým budú vodiči zarábať minimálnu hodinovú mzdu tak sa tam nikto tlačiť nebude. Celý deň nohou v base a za minimálnu mzdu? Keď bude práca adekvátne ocenená tak prídu aj vodiči, nemusia sa ani školiť iba po TN je ich dosť. Len žial No money no honey
Reply on: milan005 #13607:
Ale od obdobia okolo 1989 sa výrazne zmenil podiel ľudí zamestnaných v jednotlivých sektoroch ekonomiky, tým pádom aj rozvrh bežného dňa bežného obyvateľa. Omnoho menej ľudí nastupuje na šiestu a omnoho viac služieb je otvorených do večera. Nedá sa MHD postaviť na tom, ako jazdila kedysi a ako si v nej delili smeny vodiči kedysi, lebo svet sa stále mení a poľahky dospejeme k tomu, že dnes sa tak už ľudia nepotrebujú voziť a mladí adepti na vodičov už dnes v takých časoch nechcú robiť (keby boli tie miestne špecifické služby naozaj také zaujímavé, nemal by mať Transdev pretlak adeptov z celej krajiny?)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.